Out of order until further notice.
Nieczynne do odwołania.

piątek, 13 listopada 2009

Ławka dająca do myślenia


Oto druga widokówka, która wprawdzie została wysłana do mnie z Niemiec, ale jest pocztówką z Danii. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest to kartka jakiegoś ośrodka. Jednak. Przyznam, że trochę wymęczyła mnie ta pocztówka, zanim dotarłem do idei za nią stojącej. A ta jest bardzo ciekawa.
Chodzi o ławki. Ławki na których można usiąść, spokojnie porozmyślać, a także porozmawiać z tubylcami. Czasem brakuje pretekstu, by w miejscu, które zwiedzam i zachwyciło mnie, zatrzymać się. Po to, aby uchwycić to, co płynie do mnie w przekazie tego miejsca. Taka ławka wydaje się być bardzo dobrym do tego pretekstem. I jeszcze pomaga uchwycić kontekst przestrzeni, w której znalazłem się, dzięki możliwości rozmowy z kimś kto tam mieszka, żyje na codzień.
Więcej można dowiedzieć się na stronie www.tænkebænke.dk. Na ławce z mojej widokówki umieszczony został przetłumaczony z niemieckiego na duński początek tekstu, którego autorem jest Christian A. Overbeck. Melodię do niego skomponował Wolfgang A. Mozart (tutaj można posłuchać duńskiego wykonania tego utworu).
Kom, maj, du søde milde!
Gør skoven atter grøn,
Og lad ved bæk og kilde
Violen blomstre skøn.
Hvor ville jeg dog så gerne,
At jeg igen den så!

Chr. Adolph Overbeck (1755-1821)
Takich ławek jest 50. Niestety ta pocztówka nie pokazuje widoku, jaki można zobaczyć z tej ławki. Najlepiej byłoby samemu przekonać się o tym. Zatem można do listy marzeń dodać nową pozycję: usiąść na każdej z tych ławek.
Tutaj dodam jeszcze opis z drugiej strony kartki:
Tækenbænkne har både en tilknytning til steder og til mennesker. Den der skaner en tænkebænk for binder ofre gode minder eller særlige begivenheder med bænkens placering. Denne tænkebænk er givet til Fanefjord Center som en tak for deres gode omsorg.
GPS: 54° 55 085 N  12° 10 058 E

Denne “tækenbænkne” er skænket af Anneliese Sürth med en stor tak til Fanefjord Centeret

Znaczki:



Brak komentarzy: