Out of order until further notice.
Nieczynne do odwołania.

wtorek, 24 listopada 2009

Życzenia zdrowia i długich lat życia


Pierwsza pocztówka z Azji, szła dwa tygodnie. Kartka z Chin. Przedstawiająca glinianą figurkę tygrysa winszującego zdrowia i długowieczności.
Na szczęście po drugiej stronie tekst wystąpił nie tylko po chińsku, ale również po angielsku:
Painted Clay Tiger, Clay Sculpture, Fengxiang City of Shaanxi Province.
Chinese people always respect and revere tiger, believing it can ward off evils and ensure peace and health. With the inscription of 'Chang Ming Bai Sui' (meaning longevity in Chinese), it is often used by elders as a gift to the juniors with good wish for health and longevity.
To jest niesamowite, że projekt Postcrossing daje możliwość spotkania z inną kulturą. Że ma miejsce komunikacja pomiędzy ludźmi żyjącymi w różnych częściach świata. Przede wszystkim ucieszyłem się, że otrzymałem kartkę z tak daleka. Nie podejrzewam, że kiedykolwiek będę w Chinach, przynajmniej ich kawałek do mnie dotarł, chociaż w postaci pocztówki.
Skoro są to życzenia płynące od starszych dla młodszych, zatem przekazuję je każdej osobie, która odwiedzi mojego bloga i jest młodsza ode mnie :)

Znaczki:



CN-130505

Brak komentarzy: